Mobiele reclamebestedingen overtreft kranten in Engeland

« Terug  |  publicatie datum : Woensdag 12 Maart 2014 Om 09:03

Dit jaar wordt in Engeland het punt bereikt waarbij adverteerders meer geld uitgeven aan internetreclame op mobiele dragers dan bij kranten.

Deze verandering moest er een keer van komen aangezien de bestedingen bij gedrukte kranten rap afnemen en juist de reclamebestedingen aan mobiel toenemen. Onderzoeker eMarketer maakt deze verandering inzichtelijk met onderstaande cijfers;  

De mobiele reclamebestedingen in Engeland blijft een aanzienlijke groei en zal naar verwachting dit jaar met 90% stijgen tot bijna 2.26 miljard pond. Een stijging van ongeveer 1.19 miljard pond t.o.v. het jaar 2013. In 2018 verwacht eMarketer dat mobiele reclamebestedingen een-derde van de totale betaalde mediabestedingen claimt in het Verenigd Koninkrijk. 

Verassend is het niet dat reclame op mobiele dragers zo snel aan populariteit wint. De meeste bedrijven zijn huiverig om gelijk geld te investeren in een ‘nieuw kanaal’ en wachten eerst de effectiviteit af. Er waren echter maar weinig benchmarks om de verwachtingen mee te staven. Ook in Nederland slaat het sentiment om, nu het besef diep doordringt hoeveel tijd consumenten met hun telefoon en tablet doorbrengen. 

Afgelopen week meldde CMO van Google Nikesh Arora, dat er op enig moment verwacht wordt meer te verdienen met reclame op mobiel dan met vast internet.
Op dit moment is mobiele reclame goed voor 36% van de groei van de wereldwijde reclamemarkt. Televisiereclame volgt op de tweede plaats met 34% groeibijdrage.

Meer informatie over adverteren? Neem dan contact met ons op.