Meer bezoekers naar uw website?

« Terug  |  publicatie datum : Woensdag 5 Februari 2014 Om 11:02

Als eigenaar van een bedrijf bent u dagelijks op zoek naar het werven van nieuwe klanten. In de beginfase van uw bedrijf zult u voornamelijk gebruik gemaakt hebben van de offline mogelijkheden; wekelijks adverteren in dagbladen, flyeren, huis aan huis reclame etc. u kunt het wel. Toch zult u als bedrijf zijnde snel merken dat met alleen het gebruik van offline reclame ,u niet iedere doelgroep bereikt. 

Heden 2014 beschikt dan ook bijna ieder bedrijf over een website, bedrijf eigenaren willen online vindbaar zijn. Echter slagen vele organisaties er nog niet in succesvol op internet te zijn omdat ze zich vaak focussen op slechts een paar deelaspecten. Ze beschikken over een fraai ogende website, maken gebruik van social media en zorgen dat er “links” geplaatst worden op relevante websites. Dit zijn slechts “deelaspecten”, bedrijven zullen nog altijd weinig merken van ‘veel’ verkeer naar hun website en laten vele kansen onbenut. Hieronder worden elke methodes beschreven om online meer klanten te werven en meer bezoekers te lokken naar uw website.

1. Content marketing

Content betekent inhoud en content marketing houdt in dat je inhoud creëert op je website die bezoekers aantrekt. Bezoekers van uw website hechten steeds meer waarde aan informatie voordat zij een aankoop doen. Content marketing is een methode van online marketing waarbij relevante en waardevolle content wordt geproduceerd en verspreidt. Het doel hiervan is om in contact te komen met je doelgroep. 

Wanneer u als eigenaar van een website overweegt om zoekmachinemarketing in te zetten, begin dan gewoon eens de content op uw website te optimaliseren. Vele marketeers zien het belang van goede content, maar directies en managers zien nog vaak de content marketing als 'niet commercieel’ of als ‘stukjes tekst voor de website. Content speelt een grote rol om hoog te eindigen in zoekmachines, vooral sinds de Google Panda-update in 2011. Deze algoritme-update was nodig om betere zoekresultaten te tonen en websites met een lage kwaliteit (content farms) te verwijderen volgens de zoekmachinegigant.

Een goede en unieke content is dus van uitermate belang om hoog te eindigen in de zoekmachineresultaten. Besteed dus als bedrijf zijnde aandacht aan de kwaliteit van je content.

2. SEO / Zoekmachine optimalisatie

SEO staat voor Search Engine Optimization of in het Nederland zoekmachine optimalisatie en is een term wat vaak wordt gebruikt door webmasters. Door het toepassen van SEO kunt u er voor zorgen dat uw website hoger scoort in de zoekmachines zoals Google. Dit zorgt er tevens voor dat uw bedrijf beter gevonden wordt op zoektermen gerelateerd aan uw bedrijf. Naast alleen een betere score, creëert u dus ook naamsbekendheid.

Bij Zoekmachine optimalisatie wordt er vooral gekeken naar; Titels, inhoud (content) en de opbouw van uw website. Hierbij gaat speciale aandacht uit naar de specifieke zoektermen van uw website. Zoekmachine optimalisatie is niet beïnvloedbaar door budget of geld zoals bij zoekmachine adverteren. Om er voor te zorgen dat uw website telkens hoog scoort en blijft scoren, zult u er continu bezig mee moeten zijn. 

3. SEA / Zoekmachine adverteren 

Naast zoekmachine optimalisatie is er nog een andere manier om uw online vindbaarheid te vergroten genaamd Zoekmachine adverteren in het Engels Search Engine Advertising, kortweg SEA. Door gebruik te maken van zoekmachine advertenties zorgt u ervoor dat uw website snel vindbaar is en gegarandeerd een goede positie in de (betaalde) links krijgt van des betreffende zoekmachine.

Zoekmachine adverteren is uitermate handig om potentiële klanten naar uw website te lokken, of om een product/dienst onder de aandacht te brengen. Een van de bekendste vormen van zoekmachine adverteren is Google Adwords. Wanneer via Google gezocht wordt naar één van uw zoekwoorden, wordt uw advertentie mogelijk naast de zoekresultaten weergegeven. Op dat moment bereikt u al een doelgroep die al in u geïnteresseerd is.
Hieronder leest u enkele voordelen van adverteren op Google; 

  • Gericht bereik: Klanten die al in uw producten geïnteresseerd zijn zullen uw website nog vaker vinden op Google.
  • Meer controle: Bij Google Adwords is geen minimum contractstermijn of bestedingsvereiste. Zo is het mogelijk uw advertenties en budget aanpassen totdat u de gewenste resultaten heeft bereikt.
  • U betaalt voor resultaat: Zo betaalt u niet wanneer uw advertentie wordt weergeven maar alleen wanneer iemand daadwerkelijk op uw advertentie klikt.

4. Diverse mogelijkheden

In dit artikel heeft u een aantal methodes kunnen lezen, hoe u voornamelijk online beter vindbaar kunt zijn door het gebruik van SEO, SEA of om tijd te besteden aan een goede content. Naast deze vormen van online marketing kunt u ook zelf zorgen voor een betere waardering voor uw website. 

Zo zal een website waar regelmatig nieuwe berichten te lezen zijn, interessanter zijn voor zoekmachines dan een website waar nooit iets veranderd. Zoekmachines zullen deze websites dan ook een hogere notering geven ten opzichte van sites waar nooit iets gebeurd.
Het kan zijn dat u over de tekst(en) op uw website tevreden bent en niet weet wat u kunt veranderen, doch kunt u zorgen voor nieuwe teksten d.m.v. bijvoorbeeld een nieuwsarchief of blog.  
Zo zullen de nieuwsberichten die u plaatst zorgen voor een goede notering bij Google en iedere week opnieuw interessant zijn voor uw bezoekers. Zodoende zal er niets hoeven te veranderen aan de content van uw website. Natuurlijk zijn er nog altijd diverse manieren op uw (nieuwe) website onder de aandacht te brengen en te zorgen voor nieuwe klanten. 

Meer informatie over online marketing of het promoten van uw website/webshop? Neem gerust eens contact op met ons. Onze salesmanagers staan klaar om uw vragen te beantwoorden.