Drukwerk Limburg

Print media! Van flyer tot huis-aan-huis mailing

Eén van de oudste marketing-methodes, print media, is nog steeds een populair medium voor het verspreiden van een commerciële of informatieve boodschap. Veel aankopen worden dan ook gedaan vanuit een advertentie, reclame-uiting of huis-aan-huis mailing. In het proces van aandacht verkrijgen en interesse wekken is print media een zéér sterk medium. 

Voordelen Print media

De voordelen van print media zijn legio te noemen. Bij de inzet van print media is het belangrijk om een goede mix gepaard met pakkende ontwerpen in te zetten om de booschap goed over te brengen.

Overzichtelijk

Met print media is het mogelijk voor bedrijven om overzichtelijk, snel en effectief hun boodschap te verspreiden. Print media is daarbij een praktisch instrument om de besluitvorming middels call-2-action te beinvloeden

Look and feel

Print media bieden kant-en-klare informatie in de gewenste look and feel in uw eigen huisstijl. Prijs, uiterlijk, kleur, maat, kwaliteit en prestaties kunnen overzichtelijk worden gecommuniceerd.

Verleiding en verassing

Waar de lezer op het internet meer voorbestemd zoekt is de kans op verassing van de lezer via print media het grootst. Een dergelijk effect kan zijn dat de lezer directe impuls aankopen zal doen.

Branding en loyaliteit

Het regelmatig inzetten van print media brengt als voordeel mee dat uw bedrijf vaker en sneller herkend zal worden. Door de juiste profilering in deze vergroot het ook de loyaliteit en binding met de klant. 

Effectief

Voor veel bedrijven en merken is print media hèt belangrijkste marketingmiddel binnen de mediamix. Met name richting bestaande en bekende relaties blijkt print media een uiterst effectieve marketingtool.

Crossmediaal / Multimediaal

Print media leent zich uitstekend voor een actieve rol in de mediamix. Print media werkt prima samen met online of teleservices of bestelservices.